Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh pracoviště obsluhy obráběcího centra
Kříž, Jan ; Pavlík, Jan (oponent) ; Novotný, Tomáš (vedoucí práce)
Předložená práce obsahuje parametry a pravidla důležité pro návrh rozhraní mezi obrábě- cími centry a jeho obsluhou. Veškeré informace byly získány rešerší v odborné literatuře a technických normách a následně setříděny podle prvků, ke kterým se vztahují. Práce ob- sahuje aktuální rozměry lidské postavy, popis jednotlivých prvků rozhraní s odkazy na normy týkající se daného prvku. Dále je v práci uveden příklad optimalizovaného rozložení klávesni- ce pro obráběcí stroje a metody vhodné k návrhu prostorového uspořádání pracoviště. V závěru je zhodnocen stav současně dostupné literatury a technických norem.
Tělocvična Dolní Kounice
Julínek, Roman ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu, který byl vypracován pro předmět AG035 v šestém semestru bakalářského studia. Zadáním práce je novostavba objektu tělocvičny v Dolních Kounicích. Jedná se o pozemek v blízkosti základní školy v mírně svažitém terénu. Objekt sestává z jednoho nadzemního a jednoho podzemního podlaží. Podzemní podlaží je určeno sportovní hale se zázemím, šatnami a technickému zázemí pro obsluhu budovy. První nadzemní podlaží tvoří společenský sál pro veřejnost s reprezentačním prostorem včetně kavárny, judo sál a posilovna. Hygienické zázemí zahrnují obě dvě podlaží. Celý objekt je řešen bezbariérově. Řešení objektu tělocvičny reaguje na místo a okolí, ve kterém se parcela nachází. Jedná se o jednoduchou hmotu, výškově rozdělenou na dvě části, které vybíhají ze svažitého terénu a plynule na něj navazují. Zajímavostí je zpracování pohledové betonové stěny s dřevěným obložením s olympijskou tématikou piktogramů na chodbě v podzemním podlaží, která novostavbu spojuje se základní školou podzemním tunelem. Tento motiv pokračuje i na fasádě budovy prostřednictvím barevných folií na sklo. Práce se rovněž zabývá návrhem hřiště na střeše budovy spolu s intenzivní vegetační střechou. Tělocvična je vhodným řešením zázemí města. Nalezne své využití ze strany žáků mateřské a základní školy, mládeže i široké veřejnosti se zájmem o sportovní a kulturní akce.
Piktogramy rostlin jako podpora vizuálního učebního stylu ve výuce botaniky
Drozdová, Anna ; Slovák, Marek (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá piktogramy rostlin coby možnou podporou vizuálního učebního stylu ve výuce botaniky. Obsahuje průřez tématy učebních stylů a průřez tématy výuky biologie. V kapitole učebních stylů se zaměřuje na metody zkoumání vizuálního učení a na obrázky a piktogramy sloužící k učení. Práce předpokládá, že vizuální styl učení je pro učení nejefektivnější, a že jeho lepší zapracovaní do hodin biologie může pozvednout zájem i o méně oblíbené tematické celky spadající do tohoto předmětu. V kapitole zaměřené na výuku biologie se poté soustředí na populární a nepopulární témata v hodinách biologie a speciálně se zaměřuje na botaniku a problémy spojené s její výukou. Práce nabízí řešení této situace využitím piktogramů rostlin za účelem zvýšení popularity botaniky, kterým by mohla být aplikace piktogramů rostlin do výuky botaniky na základních a středních školách. V závěrečné části sumarizuje a diskutuje poznatky o vizuálním stylu výuky a využití obrazových materiálů, a to především piktogramů, při zefektivnění výuky botaniky podpořené argumenty z různých vědeckých zdrojů, které svědčí o užitečnosti piktogramů rostlin ve výukovém prostředí.
Vývoj vizuálního stylu pražského metra
Ťopková, Tereza ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vývoj vizuálního stylu pražského metra a analyzovat dodržování jednotného vizuálního stylu v současném prostředí pražského metra. Práce se ve své teoretické části zabývá historií pražského metra, vizuální komunikací a jednotným vizuálním stylem se zaměřením na informační a orientační systémy v prostředí hromadné dopravy. Klíčovým tématem této práce je vývoj vizuálního stylu od zahájení provozu metra po současnost. Jsou zde popsány přípravné studie informačního a orientačního systému metra, realizované systémy včetně popisu jednotlivých prvků a důležité informace o autorech navržených systémů - Jiřím Rathouském a Rostislavu Vaňkovi. V neposlední řadě je zde popsán i současný stav vizuální komunikace v prostředí pražského metra včetně plánovaných či zkušebních provozů nových systémů. Současným vizuálním stylem pražského metra se zabývá i empirická část této práce. Ta si klade za cíl popsat vybrané prvky v grafickém manuálu a sledovat dodržování jednotného vizuálního stylu, tedy aplikaci prvků ve vybraných stanicích pražského metra.
Tělocvična Dolní Kounice
Julínek, Roman ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu, který byl vypracován pro předmět AG035 v šestém semestru bakalářského studia. Zadáním práce je novostavba objektu tělocvičny v Dolních Kounicích. Jedná se o pozemek v blízkosti základní školy v mírně svažitém terénu. Objekt sestává z jednoho nadzemního a jednoho podzemního podlaží. Podzemní podlaží je určeno sportovní hale se zázemím, šatnami a technickému zázemí pro obsluhu budovy. První nadzemní podlaží tvoří společenský sál pro veřejnost s reprezentačním prostorem včetně kavárny, judo sál a posilovna. Hygienické zázemí zahrnují obě dvě podlaží. Celý objekt je řešen bezbariérově. Řešení objektu tělocvičny reaguje na místo a okolí, ve kterém se parcela nachází. Jedná se o jednoduchou hmotu, výškově rozdělenou na dvě části, které vybíhají ze svažitého terénu a plynule na něj navazují. Zajímavostí je zpracování pohledové betonové stěny s dřevěným obložením s olympijskou tématikou piktogramů na chodbě v podzemním podlaží, která novostavbu spojuje se základní školou podzemním tunelem. Tento motiv pokračuje i na fasádě budovy prostřednictvím barevných folií na sklo. Práce se rovněž zabývá návrhem hřiště na střeše budovy spolu s intenzivní vegetační střechou. Tělocvična je vhodným řešením zázemí města. Nalezne své využití ze strany žáků mateřské a základní školy, mládeže i široké veřejnosti se zájmem o sportovní a kulturní akce.
Návrh pracoviště obsluhy obráběcího centra
Kříž, Jan ; Pavlík, Jan (oponent) ; Novotný, Tomáš (vedoucí práce)
Předložená práce obsahuje parametry a pravidla důležité pro návrh rozhraní mezi obrábě- cími centry a jeho obsluhou. Veškeré informace byly získány rešerší v odborné literatuře a technických normách a následně setříděny podle prvků, ke kterým se vztahují. Práce ob- sahuje aktuální rozměry lidské postavy, popis jednotlivých prvků rozhraní s odkazy na normy týkající se daného prvku. Dále je v práci uveden příklad optimalizovaného rozložení klávesni- ce pro obráběcí stroje a metody vhodné k návrhu prostorového uspořádání pracoviště. V závěru je zhodnocen stav současně dostupné literatury a technických norem.
Piktogramizace na druhou
Karpíšek, Hanuš
Propracovanější značení knihovních fondů piktogrami (beletrie, naučné, cizojazyčné, speciální) a barevnými trojpísmeny (předškoláci, děti, mládež, dospělí). Mohou piktogramy nahradit MDT? Propojení piktogramů a trojpísmen s knihovním systémem a on-line katalogem (technická implementace, zobrazování uživatelům). Tematické rychlé rozcestníky pro vyhledávání za použití piktogramů. Mapky s umístěnímfondu na odděleních a pobočkách versus piktogramy a trojpísmena. Zhodnocení - objem vynaložené práce - vyplatí se to?
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Využití piktogramů ke zkvalitnění komunikace s tracheostomovaným a laryngektomovaným klientem.
ŠTANGLOVÁ, Marcela
Tato práce je zaměřena na zkvalitnění komunikace tracheostomovaným a laryngektomovaným klientům. Toto téma jsem si zvolila, protože si myslím, že komunikace mezi lidmi je velmi důležitá. Pokud se vyskytne v komunikaci nějaká překážka, přináší to do života člověka mnoho problémů a zcela jistě je to i velmi stresující. Provedením tracheostomie i laryngektomie vzniká překážka ve verbální mluvené komunikaci a proto je důležité se touto problematikou zabývat a zaměřit se na pomoc těmto klientům. Po provedení tracheostomie jsou hlasivky vyřazeny ze své funkce a při laryngektomii dochází k jejich odstranění. U těchto klientů potom dochází, ať už dočasně či trvale, k narušení verbální mluvené komunikace. Existuje více způsobů, jak lze mluvenou verbální komunikaci nahradit. Jako náhrada se ovšem nejčastěji používá verbální komunikace psaná. Myslím si , že do péče o tyto klienty by bylo vhodné zařadit i piktogramy. Piktogramy, jsou karty s obrázky. Pokud jsou používané ke komunikaci v nemocnici, bývají doplněné slovy či krátkými větami, které jasně vyjadřují příslušný pojem či pocit. Karty by měly pomoci klientovi, který má problémy s verbální komunikací, ale i zdravotnickému personálu. Proto jsme si dali za cíl vytvořit piktogramy a uvést je do praxe, dále zjistit, zda používání piktogramů přispěje v praxi ke zkvalitnění komunikace sester s tracheostomovaným nebo laryngektomovaným klientem a zjistit, zda má použití piktogramů vliv na spolupráci rodiny tracheostomovaného nebo laryngektomovaného a zdravotnického týmu. Zajímalo nás také, zda klienti i sestry doporučí nebo nedoporučí používat piktogramy nadále v praxi.
Nároky kladené na sestru při komunikaci s pacientem s afázií
VIDENSKÁ, Magdalena
Afázie je definována jako systémové narušení řeči, které vzniká při organických poškozeních mozku a v různých úrovních zasahuje organizaci řeči. Nastává následkem poškození dominantní hemisféry mozku při nádorech, úrazech, náhlých mozkových příhodách, při krvácení do mozku, zánětech mozku apod. Afázie může postihnout pacienty všech věkových kategorií. Komunikace s afatickým pacientem je složitá a nároky kladené na sestru vysoké. Ve své práci jsem se pokusila navrhnout náhradní způsob komunikace, který by komunikaci afatického pacienta se svým okolím usnadnil a zkvalitnil. Vycházela jsem z metodické příručky Mgr. Kubové {\clqq}Piktogramy``, která se zabývá používáním komunikačního obrázkového systému {--} piktogramů ke vzdělávání a k rozvoji sociálních komunikativních dovedností dětí i dospělých s mentálním či vícenásobným postižením a používá se v mnoha západních zemích. Já jsem se rozhodla tyto piktogramy poskytnout sestrám a afatickým pacientům. Cílem bylo pomoci afatickému pacientovi vyjádřit své pocity a potřeby. Pomocí piktogramů jsem se snažila postihnout nejdůležitější a nejčastější základní lidské potřeby {--} potřebu vyprazdňování, bolest, chlad, žízeň atd. Po asi 3 měsíčním používání piktogramů jsem sestrám dala dotazník, ve kterém vyjádřily svůj názor na používání piktogramů a na jejich přínos afatickému pacientovi. Výzkum byl kvantitativní, pro sběr dat jsem zvolila metodu dotazníku. Získané informace jsou zpracovány ve formě tabulek a grafů. Výzkumným souborem byly zdravotní sestry, které pracují s afatickými pacienty a které při komunikaci s afatickým pacientem používaly piktogramy. Výzkum probíhal v Nemocnici České Budějovice a.s., na Nervovém oddělení a na Oddělení následné péče. Dále byly piktogramy používány v Charitní ošetřovatelské službě při městské charitě České Budějovice v rámci domácí péče. Nejlepších výsledků dosáhly piktogramy jednoznačně v agentuře domácí péče. Dále v praxi by je doporučilo používat 87,5 % sester. Sestry při vyplňování dotazníků čerpaly nejen z vlastních zkušeností s používáním piktogramů, ale i ze zkušeností rodinných příslušníků, kteří se o své blízké starají celý den a mohou tedy lépe určit, zda se jim piktogramy osvědčily nebo ne. Z výsledků vyplývá, že piktogramy byly v ošetřovatelské péči o afatického pacienta v domácím prostředí využity. Věřím, že piktogramy najdou v komunikaci s afatickým pacientem, a nejen s ním, své pevné místo a budou efektivně využívány, i přesto, že pro sestru je používání piktogramů časově náročnější a vyžaduje od ní jistou dávku trpělivosti. Odměnou jí je kvalitnější ošetřovatelská péče a o něco spokojenější pacient.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.